図工(ずこう)の学習
Art Web Lessons
図画工作科の学習集
 Art Lesson Plans and Curriculum Ideas for Elementary School

◆総合の学習はこちらIntegrated Lesson Plans for Elementary School
1年生 1st Graders
2年生 2nd Graders
3年生 3rd Graders
4年生 4th Graders
5年生 5th Graders
6年生 6th Graders
総合的な学習の時間
Period for Integrated Study
4年 森の神 God in woods /Grade 4 展覧会Exhibition
全校活動All the school activity
図工eラーニングArt e-Learning 学校美術館 STUDENT ART GALLERIES 

1年 1st Graders


2年 2nd Graders

3年 3rd Graders

 


4年 4th Graders

5年 5th Graders

 

5年
私のつくったおもちゃ
The toy model
Glade 5


 6年 6th Graders

好きな学習・ワークショップが選べます。(62題材)
 Art Lessons for free! Click the lesson to go to the page:


展覧会Exhibition


全校活動All the school activity

 

6年 木工作(もっこうさく)Wooden craft 図工の年間計画Curriculum Ideas

図工の年間計画
Year Lesson-Plans


総合的な活動の時間
Period for Integrated Study

kids.goo

HOME小学校図画工作科
Incredible Art Lesson Plans[The Incredible Art Department]相互リンク

<教師用>美術教育と総合的な学習の時間Art Lessons and Ideas for Teachers

授業案提出/Art Lesson Plansインターネット交換授業Internet Exchang Lessons               

 図工の学力The Art Education Program

図工は総合する表現学力Expression academic ability to synthesize
■In an art education program, learning about art creation would occur not by isolating the content of each discipline, but by relating and integrating content of all the subjects.
美術教育プログラムにおいて、美術創作について学ぶことは、それぞれの教科の内容を分離することではなく、すべての教科の内容を関連させること、および統合することです。

図工は主体的な思考力Independent thinking ability

■In order for an activity to be creative, the student must be actively engaged in a critical thinking process. The student will learn where ideas come from, and how ideas can be developed and transformed. Reflection, both ongoing and summative, is an essential part of the creative process and allows students to evaluate their own growth in their creative endeavours.
創造的な活動のために、学生は、批評(判断)のできる思考過程に積極的に従事しなければなりません。

図工は自己評価力Self-valuation ability

■The student will learn where ideas come from, and how ideas can be developed and transformed. Reflection, both ongoing and resultant, is an essential part of the creative process and allows students to evaluate their own growth in their creative endeavours. summate
学生は、考え(意見)がどこから来るか、また、考えがどのように発展して、変化することができるを知るでしょう。進行中と結果として反省は創作過程の本質的な部分で、学生がそれらの創造的な努力での自分の成長を評価することを可能にします

図工は視覚的な学力Visual academic ability
■Through experiences that provide opportunities for children to express themselves visually, they can learn how to use materials and visual concepts to convey their own ideas and feelings.
子どもは自分自身を視覚的に表現する経験を通して、どのように、自分自身のアイデアと感情を伝えるために、資料および視覚的なコンセプトを使用するかを学ぶことができます。

Written by Makio Kawashima
Last updated on  5/4/2013